2 Ocak 2010 Cumartesi

Türkiye'nin Klasik Müzik Dergisi Andante 7 yaşında!

"Türkiye'nin Klasik Müzik Dergisi" sloganıyla 2002 yılında yola çıkan Andante geçtiğimiz ekim ayında yedinci yaşını bitirdi. Sahip olduğu standartlarda, Türkiye'de öncülü bulunmayan Andante, okurlarının sevgisi ve desteğinin yanı sıra, oluşmasında pay sahibi olduğu "klasik müzik sektörümüzün" bilinçli işbirliği sayesinde 7 yıl boyunca ayakta durmayı başardı.

Geçen yıl aldığımız "dağıtım darbesine" rağmen yayınımız hız kesmedi. Okurlarımıza her ayın başında çıkamasak bile, 41 sayıdır kesintisiz bir Andante sunmayı başardık.

7 yıl içerisinde pek çok deneyimden geçen dergimiz şimdi iki yeniliğe birden imza atacak olmanın heyecanını sizlerle paylaşmak istiyor.

En büyük müjdemizi öncelikle verelim: Andante, Aralık 2009 tarihli 42. sayısından itibaren aylık periyotta yayımlanacak. Dergimiz ayrıca Aralık 2009 ve Ocak 2010 sayılarında kapsamlı revizyonlardan geçerek iç ve dış tasarımı tümden değişmiş ve yenilenmiş haliyle okurlarının karşısına çıkacak.

Andante tüm bu yeniliklerin altyapısını kısıtlı kadrosuyla gerçekleştirmeye çalıştığı için okurlarından ekim ve kasım ayları boyunca izin almak zorunda kaldı.

2009 yılının Aralık ayı başında yayımlanacak 42. sayısıyla okurlarımıza aylık Andante'yi sunacak olmanın heyecanını şimdiden yaşıyoruz.

Yedinci yaşına okurlarının sevgisi ve desteğiyle ulaşan Andante bundan sonraki zevkli ama zorlu yolculuğunda da yine okurlarımızı ve basın mensubu dostlarımızı yanımızda görmekten büyük mutluluk duyacağız.

Andante'nin Aralık 2009 tarihli 42. sayı içeriği

Bu sayımızın kapağında kariyerini Almanya'da sürdüren piyanist Özgür Aydın yer alıyor. Aydın'la yaşamı, kariyeri ve ünlü Japon kemancı Midori ile başlattığı oda müziği işbirliği üzerine konuştuk.

Kasım ayında İstanbul'da orkestra yöneten kemancı ve "taze şef" Maksim Vengerov, Feyzi Erçin'e elindeki sakatlığın ardından başladığı şeflik kariyerini anlattı.

Evin İlyasoğlu, Albert Long Hall'un açılış konseri için misafir ettiği yaşayan efsane piyanist Alfred Brendel'in verdiği konferans-konserin perde arkasını anlattı.

Serhan Bali, uluslararası piyanistlerimizden Gülsin Onay'ın Üsküp'te verdiği konseri izleyip hem konser hem de şehir üzerine izlenimlerini kaleme aldı.

Bir zamanların "harika çocuğu" besteci Ateş Pars yazarımız Şefik Kahramankaptan'ın çabalarıyla vatanında yıllar sonra "hatırlandı". Kahramankaptan köşesini bu ay Pars'ın eserinin yorumlandığı Eskişehir'e taşıdı.

Ülkemizin önde gelen kemancıları Cihat Aşkın ve Hakan Şensoy geçenlerde yitirdiğimiz unutulmaz hocaları Ayhan Turan'ı anlattılar. Şefik Kahramankaptan da ebediyete göçen bir diğer ulusal değerimiz Faik Canselen'in ardından yazdı.

Emre Aracı, Maria Callas'ın kadim dostu, sırdaşı ve önemli biyografisinin yazarı olan Nadejda Stancioff ile Londra'da buluşup efsanevi soprano üzerine sohbet etti.

Piyanist Gülsin Onay geçenlerde çıktığı Arjantin ve Uruguay turnesinde yaşadıklarını aktardığı günlüğünü Andante okurlarıyla paylaşıyor.

Serhan Bali Avrupa'nın en prestijli müzik festivallerinden birine dönüşen Bükreş George Enescu Festivali'nde dünyaca ünlü yorumcular ve toplulukları izleme şansı bulduğu bir haftayı anlattı.

Son yazısında Kantemir ve Saygun üzerinden Türk müziğine bakış atan ünlü İngiliz müzik yazarı Philip Kennicott'un ilginç makalesini Ufuk Çakmak çevirip değerlendirdi.

Sami Kısaoğlu modern müzik köşesinde Amerikan müziğinin 100 yaşındaki bestecisi Elliott Carter'ı değerlendiriyor.

Ufuk Çakmak, penceresinden içeri giren kayıtlar, filmler, kitaplar üzerine özgün ve yer yer sıradışı fikirlerini okurlarıyla paylaşmayı sürdürüyor.

Kemal Küçük Diapason'da "opera açılımı gerekli mi?" sorusundan hareketle opera sanatının ülkemizde ve dünyada bugünü ve geleceğini tartışmaya açıyor.

Ayşe Öktem salt libretto anlatmanın çok ötesine geçen "farklı" opera yazılarını, İstanbul DOB tarafından sahnelenmekte olan "La Boheme" ile sürdürüyor.

Ersin Antep, CSO'nun Anadolu turnesi ve müzik dünyamızı ilgilendiren konular üzerine yazdı.

İlk albümünü yayınlayan klasik müzik eğitiminden geçmiş usta trompetçi İmer Demirer ile seçkin kariyeri üzerine görüştük.

Müzik dünyamızda son iki ay içerisinde yapılan konser ve operalar üzerine görüşlerimizi "Kaçırmadık" sayfalarında müzikseverlerle paylaştık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder